Sider

søndag 3. oktober 2010

Hvor gode er dere på nettspill? Her kreves kunnskap og klikkeferdigheter!

I dag har jeg begynt å skrive på min moduloppgave. Begynner å få en grovskisse på plass, og har satt igang med lesing av min aktuelle litteratur.
I utvelgelsesprosessen (velge og velge bort artikler i Kompendiet vårt, f.eks.), så kom jeg til å lese litt Qvortrup (som jeg skulle skippe).
Han starter artikkelen med å nevne en hel haug med ulike "samfunnsbegrep" som har florert de siste årene.

Siden jeg på det tidspunktet var litt mettet i hodet av all denne informasjonen (hadde først lest et par hundre sider av aktuell litteratur, og sikkert skummet et par hundre sider med uaktuell), så fant jeg ut at jeg måtte koble litt av og leke litt (les: kaste meg uti det digitale univers).

Jeg ville lage en quiz eller spill som jeg kunne la mine lesere teste ut. I skolen bruker jeg av og til følgende spill til å øve på begreper innen matematikken. Dere får ikke matematiske begreper, men "samfunnsbegreper" å spille med. Og det er et skytespill, folkens;-))

Lykke til!

5 kommentarer:

  1. Først en tilståelse: jeg har ikke tidligere vært innom bloggen din, tross anbefalinger fra Kjell Atle. Så en innrømmelse: etter at jeg omsider har somlet meg innom- bare for å se litt- kommer jeg meg ikke herfra: for spennende!!! Har lagt til bloggen din i favoritter-feltet mitt- kommer ikke til å bli lenge til neste gang jeg kikker innom:-)Kjempebra!

    SvarSlett
  2. Hei Eva!

    Du er så flink. Fortsett å vise oss de muligheter ikt har. Greier ikkje å lære alt no, men når eg veit det går ann, veit eg å leita når eg treng det eller når eg har tid til å lære det.

    SvarSlett
  3. Jeg simpelthen elsker å være til inspirasjon!
    Tusen takk for kjærkomne kommentarer!

    SvarSlett
  4. Voi voi!
    Så moro at noen kan vise oss andre muligheter.
    Jeg kommer innom oftere.

    SvarSlett
  5. Jeg liker ideene dine! Du er fortsatt en stor inspirasjon for oss andre :) Spillet er i seg selv en fantastisk god ide, og jeg ser et stort læringspotensial i denne ideen. Et godt alternativ til gloseprøver foreksempel :)
    Flott Eva!!!

    SvarSlett